گزارش کارآموزی شرکت صنعتی و ماشین آلات معدنی آستو قزوین

دسته بندي : فنی و مهندسی » صنایع
گزارش کارآموزي شرکت صنعتي و ماشين آلات معدني آستو قزوين در 34 صفحه ورد قابل ويرايش


کلياتي در مورد شرکت

شركت ماشين سازي و سازه هاي صنعتي استو در زمينه ساخت سالن هاي صنعتي و سازه هاي فلزي فعال مي باشد. گستره فعاليت اين شركت در بر گيرنده ساخت پل هاي معلق، مخازن هوايي، پل هاي فلزي، انواع مخازن تحت فشار، برج هاي خنك كننده نيروگاهي (كندانسور)، سيلوهاي ذخيره سيمان، سيلوهاي كروي، اسكله هاي فلزي، فيدر و تجهيزات فلزي كارخانجات و معادن، ساخت stack, duct, casing نيروگاه ها براساس آخرين استانداردهاي جهاني تحت استاندارد ASTM و ASME و استاندارد جوشكاري AWS-D.I.I و گواهينامه ايزو 9001 نسخه 2000 و گواهينامه جوش ايزو 2-3834 نسخه 1994 و گواهينامه مديريت بهداشت و ايمني OHSAS 18001 نسخه 1999 و گواهينامه شناسايي GSI.

شركت ماشين سازي و سازه هاي صنعتي استو با در اختيار داشتن كارگاه ساخت در زميني به مساحت دويست و بيست هزار مترمربع، شامل 20000 مترمربع سوله سرپوشيده و 3000 مترمربع سالن روباز جهت ساخت و مونتاژ قطعات و همچنين 5000 مترمربع ساختمان هاي اداري و رستوران و انبار سرپوشيده، آمادگي كامل و لازم را جهت ساخت و مونتاژ قطعات و اسكلتهاي فلزي دارا مي باشد









هيئت مديره

مهندس مهرداد گلچين وفا


مدير عامل

مهندس علي ناظران


رئيس هيئت مديره

مهندس عليرضا ساختيانچي


نايب رئيس هيئت مديره

مهندس علي رجايي ثاني


عضو هيئت مديره



مجوز هاي شرکت

شركت استو توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور بعنوان شركت سازنده ماشين آلات و سازه هاي صنعتي مورد شناسايي قرار گرفته است.

شركت استو جواز تاسيس خود را از وزارت صنايع و معادن اخذ نموده و عضو انجمن سازندگان تجهيزات صنعتي ايران نيز مي باشد.

كليه مراحل ساخت در كارخانه شركت استو بر اساس آخرين استانداردهاي جهاني تحت استاندارد ASTM و ASME و استاندارد جوشكاري AWS-D.I.I و گواهينامه ايزو 9001 نسخه 2000 و گواهينامه جوش ايزو 2-3834 نسخه 1994 و گواهينامه مديريت بهداشت و ايمني OHSAS 18001 نسخه 1999 و گواهينامه شناسايي GSI انجام مي پذيرد.

گواهينامه صلاحيت پيمانکاري از سازمان مديريت و برنامه ريزي
شناسايي توسط سازمان مديريت و برنامه ريزي
جواز تاسيس از وزارت صنايع و معادن
مجوز بهره برداري از وزارت صنايع و معادن
لوح عضويت در انجمن سازندگان تجهيزات صنعتي ايران
گواهينامه شناسايي بين المللي شرکت استو
گواهينامه شناسايي بين المللي توليدات شرکت استو
گواهينامه اصالت شناسايي بين المللي شرکت استو
گواهينامه مديريت بهداشت و ايمني




شرکت آستو (قزوين) در جاده کرج- قزوين ، 53 کيلومتر بعد از عوارضي ،بعد از پل ياران قرار دارد.

در بخشي از شركت كار ساخت سازه هاي صنعتي انجام مي شود.

در سالن شماره 1 برش قطعات است.در اين سالن تير ها و ورق هاي فلزي توسط دستگاه CNC پلاسما و قيچي برش داده شده و به ابعاد دلخواه در مي آورند.در اين سالن ورق ها و تيرها توسط قرقره هايي حركت كرده و به ابعاد دلخواه برش ميخورند.

در سالن بعدي كه سالن جوش است قطعات خام كه شامل ورق است به زير دستگاه هاي اتوماتيك جوش رفته وبه دلخواه به صورت مقاطع HوI در مي آيند.اين تيرهاي بدست آمده تير فابريك نيست اما كيفيت خوبي دارد.

سالن بعدي سالن مونتاژ است.در اين سالن ملحقات لازم به قطعات جوش مي خورند.در واقع دستكها،ساپرتها و ساير اتصالات در اين بخش اضافه شده و تير و ستون به صورت آماده از اين بخش بيرون مي آيد.

سالن بعدي سالن مخازن است كه در واقع مخازن خط 5 چادرملو را تهيه مي كند.

مخازن از جنس استيل بوده و از سه تكه تشكيل شده اند .در واقع از جوش خوردن سه قطعه به هم مخزن آماده مي شود.در بالاي مخزن نيز يك قيف،يا عدسي جوش مي خورد.

پس از ساخته شدن مخازن، آنها را بر روي دكل هايشان نصب مي كنند تا از فيكس بودن قطعات به هم اطمينان حاصل شود.

اگر در هنكام سوار كردن قطعات مشكلي باشد اصلاحاتي روي آنها انجام شده و در غير اين صورت قطعات باز شده و براي ارسال آماده مي شوند.

پس از اين مرحله به مرحله صيقل كاري مي رسيم.

در اينجا شن و ماسه به كمك يك شوتر به قطعات برخورد كرده وقطعات صاف و صيقلي مي شوند.

براي حمل مخازن از كمر شكن استفاده مي شود.

چون اين نوع بار حالت ترافيكي دارد،در جلو و عقب كاميونهاي حمل از اسكورت استفاده مي شود.در داخل سايت بارگيري توسط جرثقيل و يا تاور انجام مي شود.

در يك سالن هم نردبانهاي صنعتي ساخته مي شود.

بعد از اين مراحل يك مرحله رنگ كاري هم داريم.

در داخل سالن ها از يك سري جرثقيل هاي سراسري سقفي استفاده مي شود.

در نهايت قطعات آماده به معدن چادر ملو رفته و در آنجا دوباره قطعات سوار مي شوند.

براي برخي از قطعات از عايق كاري حرارتي نيز استفاده مي گردد.

جرثقيل هاي سقفي داخل سايت،5،7،10 تن هستند.جرثقيل هاي بيرون10،20،30،100 تن هستند.در بخش

در اين شركت براي جوش دادن قطعات از روشهاي مختلفي استفاده مي شود كه مهمترين آنها روش پلاسما است. در زير مختصري در مورد جوشكاري توضييح داده مي شود.

انواع جوشكاري:

اصول فرآيند جوشكاري با پرتو الكتروني

فرآيند جوشكاري با پرتو الكتروني يك فرآيند اتصال ذوبي است كه در طي آن قطعه كار توسط جرياني متراكم از الكترون هاي داراي سرعت بالا بمباران شده و كل انرژي جنبشي الكترون ها،در اثر برخورد با قطعه كار به حرارت تبديل ميشود. اين حرارت موجب ذوب لبه هاي قطعات واتصال دو قطعه پس از انجماد مي شود.

اين جوشكاري معمولا در يك محفظه خلا با استفاده از يك سيستم توليد و تمركز پرتو الكتروني انجام ميشود.

متغيرهاي فرآيند

انرژي ورودي به قطعه كار

ولتاژ شتاب دهنده

چگالي توان

جريان پرتو

فاصله بين كاتد و آند

سرعت جوشكاري

فلز پر كننده

انرژي ورودي به قطعه كار

ولتاژ شتاب دادن پرتو

جريان پرتو

قدرت پرتو

سرعت جوشكاري

ولتاژ شتاب دهنده

با افزايش ولتاژ شتاب دهنده نفوذ جوش افزايش مي يابد.

چگالي توان

با افزايش ولتاژ وكاهش قطر پرتو ،چگالي توان افزايش مي يابد مقدار حرارت توليد شده در نقطه جوشكاري تابع چگالي توان است.

افزايش بيش از حد چگالي توان سبب بخار شدن فلزات مي شود.

جريان پرتو

با افزايش جريان پرتو نفوذ جوش افزايش مي يابد.

شدت جريان با توجه به ولتاژ ورودي كه با شدت پرتو ارتباط دارد تغيير مي كند.

فاصله بين آند وكاتد

توان وشدت جريان پرتو در سطح قطعه كار مي تواند با تغيير فاصله كاتد وآند تغيير يابد

سرعت جوشكاري

چنانچه سرعت جوشكاري افزايش يابد،پهناي گرده و همچنين نفوذ جوش كاهش مي يابد.

فلز پر كننده

محيط جوشكاري

جوشكاري در خلا بالا

جوشكاري در خلا متوسط

جوشكاري بدون استفاده از خلا

تجهيزات فرآيند

ولتا‍ژ بالا

ولتاژ پايين

تجهيزات افزودن سيم جوش

اجزا ماشين جوشكاري پرتو الكتروني

يك تفنگ الكتروني كه پرتو كنترل شده الكتروني توليد ميكند

يك محفظه خلا با تجهيزات و پمپ هاي مربوطه

يك دستگاه كه پرتو را در امتداد خط اتصالحركت مي دهد يا قطعه كار رازير تفنگ الكتروني جابه جا مينمايد

تجهيزات ولتاژ بالا

ستون ديد الكترون

ستون ديد الكترون شامل تفنگ الكتروني ،چشمي الكترون و سيستم ديد ميباشد. تفنگ الكتروني خود شتاب دهنده است.

الكترونها از فيلمان تنگستن حرارتي يا كاتد تابش مي يابند وبه صورت الكتروستاتيك توسط يك شبكه انحراف دهنده،به پرتو تبديل ميشود و توسط آند شتاب مي يابند.

آند و ديگر اجزاي زير آن شامل قطعه كاردر پتانسيل زمين هستند.ولتاژ كاتد تا 150000ولت قابل تغيير است.بنابراين يك ولتاژ شتاب دهنده مثبت براي الكترون ها توليد مي كند.جريان پرتو وابسته به ولتاژشتاب دهنده با كنترل خروجي ولتاژمورد نياز براي شبكه شتاب دهنده كنترل مي شود.

منبع قدرت

منبع قدرت با ولتاژ بالا در يك كابين جدا قرار دارد،اما كنترل ها در ايستگاه اپراتور قرار دارند.

ولتاژ خطي در حالت عادي 440 ولت،سه فاز و 60 سيكل است،اما ولتاژ متناوب 220 ولت نيز مي تواند استفاده گردد.

محفظه كار

جداره محفظه كار معمولا به منظور تميز بودن و حداقل بودن عبور گاز از جداره آن از فولادهاي زنگ نزن ساخته مي شود ودر قسمت هاي از آن از سرب استفاده مي شود تا از عبور پرتو ايكس جلوگيري شود.

يك پنجره با شيشه سربي در جلوي محفظه در منطقه ديد اپراتورويك لامپ فلورسنت دروني براي روشن كردن قرار داده ميشود.

ستون تفنگ الكتروني معمولا در مركز محفظه قرار مي گيرد ولي مي تواند در يك انتها قرار گيرد.در ماشين مي توان يك ميز كار قرار داد كه به صورت دستي يا اتوماتيك در جهت هاي x&y حركت نمايد.

تجهيزات ولتاژ پايين

واژه ولتاژ پايين يك واژه نسبي است و معمولا براي تجهيزاتي كه در ولتاژ كمتر از60000ولت كار مي كنند،به كار ميرود.

تفنگ الكتروني در داخل محفظه قرار داده ميشود و مي تواند در طول محورها حركت كند وديواره فولادي محفظه براي ممانعت از تابش پرتوكافي است.

تجهيزات افزودن سيم جوش

تجهيزات اضافه كردن سيم جوش يا شبيه فرايند سيستم تغذيه سيم جوش در فرايند جوشكاري قوس تنگستن ساخته مي‌شود يا اينكه به طور خاص جهت محفظه خلا طراحي مي‌گردد. قطر سيم جوش عموما كوچك و 0.02 اينچ يا كمتر است. سيستم تغذيه سيم بايد قابليت تغذيه يكنواخت سيمهاي با قطر كوچك را داشته باشد تا سيم را به طرف لبه‌ها وحوضچه مذاب كوچك هدايت نمايد.

نكات تكنيكي فرآيند جوشكاري با پرتو الكتروني

الكترون داراي بار منفي است و بر اثر برخورد به قطعه ، بار منفي به نمونه انتقال مي‌يابد. اين بار منفي در قسمتهاي مختلف دستگاه و نمونه مي‌تواند باعث اثر دافعه بر پرتو شود.براي جلوگيري از اين مشكل، نمونه و دستگاهها به اتصال زمين وصل مي‌شوند.مسئله ديگر اثرات مغناطيسي است كه بايد كنترل شوند و قطعه از مغناطيس خالي شود تا موجب انحراف پرتو نگردد.

روش هاي آماده سازي در فرآيند جوشكاري با پرتو الكتروني

آماده‌سازي و سرهم كردن قطعه كار و قيد و بندهاي جوشكاري كه شامل تميزكازي و احتمالا مغناطيس‌زدايي ،پيشگرم كردن و خال جوش زدن مي‌باشد.

قرار دادن قطعه به همراه قيد و بند درون محفظه خلا

شروع تخليه محفظه و سپس متمركز شدن روي قطعه و تنظيم متغيرهاي فرايند

هم‌خط كردن راستاي اتصال با راستاي حركت پرتو و انجام فرايند

دادن فرصت كافي جهت سرد شدن قطعه و سپس وارد كردن هوا به محفظه و خارج كردن مجموع

مزاياي جوشكاري با پرتو الكتروني

1-ايجاد جوشهاي عميق‌تر و باريك‌تر نسبت به روشهاي قوسي

2-حرارت ورودي كمتر به جوش در مقايسه با روشهاي ذوبي ديگر(براي ايجاد حجم جوش ثابت)

3-نسبت عمق به عرذض بالاي جوش و عدم نياز به جوشهاي چند پاسه

4- ناحيه متاثر از حرارت جوش باريك به علت تمركز حرارتي بالاي فرايند

5-تميزي فلز جوش به دست آمده به علت استفاده از خلا در فرايند

6-امكان دست يابي به سرعت جوشكاري بالا ودر نتيجه سرعت توليد بالاتر

7-بازدهي انرژي بالا(تا حدود 95درصد)

8-پيچيدگي كم قطعه جوشكاري شده به علت تمركز حرارتي بالاي فرآيند

9-عدم نياز به عمليات حرارتي جدي قبل و بعد از فرآيند

10-.امكان اتصال قطعات وآلياژهاي حساس به حرارت

11-امكان جوشكاري فلزات دير گداز

.امكان آب بندي با كيفيت بسيار بالا در اتصالات

سهولت كنترل فرآيند به صورت رايانه اي

.امكان انجام فرآيند در طرح اتصال هاي گوناگون

عدم نياز به سيم جوش(در اغلب موارد)و عدم نياز به برطرف كردن سرباره واضافه هاي جوش

امكان جوشكاري قطعات بسيار ظريف مورد استفاده در صنايع الكترونيك و تجهيزات پزشكي وآزمايشگاهي

محدوديت هاي جوشكاري با پرتو الكتروني

قرار دادن قطعه در خلا

در اثر برخورد پرتو الكتروني با سطح فلز پرتو ايكس توليد مي شود و لذا نياز به حفاظت در برابر اين پرتو وجود دارد.

به علت آنكه پرتو الكتروني شامل اجزاي با بار منفي ميباشد،وجود ميدان هاي الكتريكي و مغناطيسي سر گردان باعث انحراف پرتو از مسير اصلي طراحي شده مي شود.

عدم پايداري طولاني مدت پرتو

تعمير عيوب ايجاد شده در عمق قطعه در اتصال قطعات ضخيم مشكل است.

قيمت بالاي تجهيزات وكاربرد محدودتر نسبت به روش هاي قوسي

محدوديت هاي جوشكاري با پرتو الكتروني

7.نياز به تميز كاري قطعات به شكلي بسيار خوب براي آنكه از شكل گيري عيوبي مثل تخلخل در جوش جلوگيري شود.

8.تركيدگي فلز جوش

9.وجود درز جوش و گرده جوش بسيار نازك در اين فرآيند موجب حساسيت زياد در برابر عيب ذوب ناقص مي شود كه ناشي از خطا در دنبال كردن صحيح درز اتصال توسط پرتو است.

10.چقرمگي كم در اغلب فولادها

11.نبود آزمون هاي غير مخرب تدوين شده

12.حفره انتهاي محل جوش

13.حساسيت شديد فرآيند به تغييرات جزيي متغيير هاي فرآيند

كاربرد هاي فرآيند جوشكاري با پرتو الكتروني

مهمترين فلزات وآلياژهايي كه با اين روش جوشكاري مي شوند عبارتند از:

برليم

تيتانيم

زير كونيم

موليبدن

مهمترين صنايعي كه از اين فرآيند استفاده ميكنند عبارتند از:

صنايع هوا فضا

صنايع هسته اي

صنايع الكترونيك و پزشكي

دامپ تراک

دامپ تراک ها کاميون هاي غول پيکر معدني هستند که قابليت جابه جايي 90 تا 300 تن بار را دارند. منبع تغذيه آنها نيروي ديزلي و الکتريکي است.در زير بزرگترين تراک وهمچنين توضيحاتي کلي در مورد اين تجهيزات مي خوانيد.

موتور هاي ديزل درسته که ?? ? انرژي رو تلف ميکنن ولي ذخيره انرژي (سوخت يا گازوئيل) بسيار راحت تر ارزون تر و کم جا تره. موتور هاي الکتريکي با اينکه که ??? انرژي تلف ميکنن تا به انرژي مکانيکي تبديل بشن ولي بايد اينو در نظر گرفت که خود انرژي الکتريکي نهايتا توسط يک ژنراتور که نيروش رو از سوخت تهيه کرده و خود اون ژنراتور هم ??? اتلاف انرژي داشته تا تبديل به انرژي الکتريکي بشه و در انتقال هم ?? ? رو از دست مي دهد. علت استفاده از نيروي الکتريکي اين هست که ميشه با هر گشتاوري که رو محور موتور اعمال بشه باز هم اون رو راه اندازي کرد.







اگر ظرفيت دامپ تراک بالاتر از 300 تن باشد اولويت با موتورهاي الکتريکي است و حتي در هر چرخ يک موتور الکتريکي. به طور خلاصه براي اينکه توي اين فشار به سيستم هاي انتقال نيرو فشار زيادي مياد. براي اينکه طول عمر بيشتر و زمان بين تعميرات زيادتر بشه چاره اي جزء استفاده از موتورهاي الکتريکي در هر محور يا حتي در هر چرخ نيست.

در اين جور موارد هم اگه بخواهند نيرو را با الکتريسته و ژنراتور وارد کنند باز هم کيربگس وجود داره چون يک دور موتور الکتريکي در بهترين حالت در دورهاي بالاتر ??? دوره .

فرض کنيد يه موتور الکتريکي چطور ميتونه مثلا ? دور در دقيقه بچرخه و يه وزنه ??? تني رو از يه شيب ?? درجه بالا ببره پس هيچ موقع براي همچنين مواردي يه موتور اکتريکي رو به چرخ مستقيم وصل نميکنن

در رابطه با لاستيک هم بايد گفت که تمام اين گونه متحرک ها که مخصوصا در جاده هاي نا هموار راه ميروند هميشه تو خالي و باد هستند بخاطر اينکه بتواندبراحتي بر روي سنگ ها و ناهمواري ها حرکت کنه.

لاستيک تو پر فقط براي مواردي خاص ميتونه روي چرخهاي عقب نصب بشه (جا هايي که دليل پنچري فوق العاده بالاست و سرعت خيلي خيلي کم (تقريبا لاستيک تو پر هيچ کجا استفاده نميشه ) لاستيک دامپ تراک ها هم معمولا بادي هستند ولي با يک لاستيک بسيار ضخيم.

لودر

لودر يک ماشين تجهيزاتي لودر يک ماشين مهندسي است که اغلب در ساختمان سازي استفاده مي‌شود که اين استفاده اصولي از لودر است. از لودر همچنيني در اعمالي ماننده : آسفالت کردن، تخريب سازه‌هاي مخروبه، جمع آوري آشغال، علوفه دادن به دام ها، برداشتن شن و ماسه، بريدن درختان، برداشت مواد معدني از معادن، برداشتن مواد قابل بازيافت،تکان دادن سنگهاي بزرگ و سنگين، برداشتن ورقه‌هاي چوبي و ... از سوي ديگر ايم ماشين مکانيکي مي‌تواند به عنوان يک ماشين کمپرسي ،تسمه نقاله،ماشين خرد کن علوفه و ... مورد استفاده قرار بگيرد.

تجهيزات سنگين سر جلويي لودر يک لودر(مي دانيم که بيل مکانيکي که در جلوي لودر قرار گرفته است عمل بارکردن، بالابردن اجسام،خاک اندازي و ... را انجام مي‌دهد)همانند يک نوع تراکتور است. معمولا چرخ طياري بوسيله شيار هايي به صورت مربع به جلوي بيل مکانيکي توسط دو بازو متصل مي‌شوند که به لودر خاصيت جمع آوري مواد شل و سست را از زمين اضافه مي‌کنند و همچنين بوسيله اين طراحي لودر مي‌تواند آشغال ها و يا شن و ماسه‌ها از روي سطح زمين جمع آوري کند .

يک لودرعموما براي گذاشتن مواد از روي سطح زمين که حاصل حفر گودال هاست بر روي کمپرسي ها براي جابه جايي استفاده مي‌شود. يک لودر ممکن است از قطعات متحرک يا ثابتي ساخته شود. گاهي اوقات بيل مکانيکي ممکن است در بعضي از اقسام لودر برداشته يا حذف شود براي مثال : ممکن است بر روي انواعي چنگال هايي براي جابجايي تخته‌هاي سنگين يا کانتينر هاي تجاري نصب شود. و يا عمليات هايي انجام دهد مانند لودر يا اسکريپر. همچنين مي‌توان بيل مکانيکي را براي برداشت علوفه يا کلش به مقدار زيادي تقويت

کرد.

.

لودر هاي معروف مانند کوماتسو، جان دير ، کاتور پيلار،ولوو،و يا هيتاچي معمولا بيل هاي مکانيکي بزرگي در قسمت هاي جلو لودر دارند که به آنها بيل مکانيکي لودر مي‌گويند و لي در انواع لودر کوچکتر يعني تراکتور ها يک تجهيزات کوچکتري دارند که به آنها کج بيل گفته مي‌شود و به خاطر همين آنها را لودر هاي کج بيل مي‌گويند. در ضمن تجهيزات به کار برده در کج بيل ها را بااسم تجاري jcb مي نامند که اسم اولين شرکت سازنده اين امکانات است.

يکي از انواع معروف لودر ليو تو نيو مدل L-2350 است که در کارخانه لونگ ويو از سري تاسيسات تکزاس آمريکا ساخته مي‌شود.مدل L-2350 از يک موتور ديزلي قوي همانند آن چيزي که در لوکوموتيو بکار رفته است استفاده مي‌کند. هر قسمت از اجزاي موتور به طور جداگانه و مستقل از هم توسط موتور الکترکي هدايت مي‌شوند. لودر ها اساسا براي انتقال مواد به داخل کمپرسي ها يا برداشتن لوله‌ها و يا تسمه نقاله و حفر گودال هاي استفاده مي‌شوند. لودر ها براي حفر زمين همانند ماشين هاي حفاري عمل مي‌کنند مناسب نيستند و نمي‌توان به جاي آنان استفاده کرد.عمق گودال حفر شده توسط بيل مکانيکي ممکن است بين 3 تا 6 متر در زمين باشد( بستگي به مدل لودر دارد).ظرفيت بارگيري بيل مکانيکي بيشتر از کج بيل است. لودر ها از نظر طبقه بندي جز ماشين هاي زمين رونده نيستند.ماهيت اصليشان متفاوت است با ماشين هاي زمين رونده.بر خلاف بولدزور ها اغلب لودر ها داراي 4 چرخ هستند و پي کن نيستند. اگر چه لودر هاي حمل کننده معمول هستند.لودر ها بسيار موفق هستند در جاهايي که مواد تيز ساختماني وجود دارد چون که اين مواد نمي‌توانند به چرخهايشان آسيب برسانند و همچنين در جاهاي گل آلود و ناصاف زمين به مشکل بر نمي‌خورند زيرا لاستيک هايشان طوري ساخته شده اند که در مقابل اين تهديد ها بتواند مقابله کند. در مناطق ساختماني لودر ها مورد استفاده قرار مي‌گيرند براي انتقال مواد ساختماني مانند آجرها،لوله ها، ميله‌هاي آهني، و ابزار حفر ميان برد.

لودر ها همچنين براي برف روبي استفاده مي‌شوند.مي توان از بيل مکانيکيشان براي پارو کردن برف نيز استفاده است.اما معمولا برف روب به آنها متصل مي‌کنند. آنها برف ها را از خيابان ها، جاده ها، پارکينگها جمع آوري مي‌کنند. همچنين اين دستگاه‌ها مي‌توانند برف را براي انتقال به کمپرسي ها و تريلر ها انتقال بدهند. يک نوع از بيل هاي مکانيکي مناسب هستند براي برداشت مواد سبک مانند ورقه‌هاي چوبي، کود هاي گياهي، و ماسه‌هاي سبک. عموما بيل مکانيکي وقتي که خالي باشد وزن سبکي دارد( در اين نوع). بر خلاف کج بيل ها يا تراکتور ها با يک لودر، لودر ها از فرمانهاي خودرويي استفاده نمي‌کنند. در عوض آنها هدايت مي‌شوند بوسيله فشار محرک لولا مانندي براي قرار دادن آها در محور جلو. در طول دو دهه لودر ها سود و منفعت زيادي براي انسانها داشته اند مخصوصا در پروژه‌هاي ساختماني و کار هاي زمين سازي. بسياري از سازندگان ماشين هاي مهندسي از يک ديد وسيعي در ساخت لودر استفاده کرده اند. براي مثال کارخانه جان دير، کاتور پيلار،کيس و ... که توانسته اند اين ماشين مهندسي را در سر تا سر جهان پخش کنند.
دسته بندی: فنی و مهندسی » صنایع

تعداد مشاهده: 1647 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 34

حجم فایل:706 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: